Prezenty są uprzejmym gestem obdarowywania przy okazji szczególnych wydarzeń. Są wyrazem pamięci, sympatii, docenienia i szacunku. Jeśli mamy na myśli prezenty biznesowe, musimy sztywno określić ich rodzaj oraz okoliczności wręczania, bowiem w relacjach firmowych łatwo o faux pas. Odpowiednio dobrane, dopasowane do okoliczności prezenty i upominki firmowe mogą znacznie przyczynić się do promocji marki, a zarazem sprawić, by ich posiadacze byli dumni z promowania firmy za pomocą funkcjonalnych przedmiotów. Wystarczy zastosować się do kilku zasad, dzięki którym wręczanie prezentów firmowych będzie taktowne.
Prezenty firmowe dla pracowników
Efektowne prezenty firmowe dla pracowników wręczane są najczęściej przy okazji świąt, jubileuszy firmowych, a także w dowód uznania za wieloletnią pracę, szczególne zasługi oraz przed odejściem ze stanowiska. Prezenty dla pracowników powinny być drobiazgami. Nie wręczaj kosztownych prezentów wszystkim pracownikom. Przeciwnie, jeśli jeden z zaufanych, zaangażowanych podwładnych będzie przechodził na emeryturę, warto docenić go szczególnym prezentem. Dla wszystkich pracowników można zamówić firmowe pióra wieczne, breloki z logo marki, wizytowniki z firmowym znakiem graficznym, koszulki polo z logo lub firmowe bluzy. Jeśli poszukujesz pomysłu na wyjątkowy prezent dla uznanego pracownika, zastanów się nad zegarkiem, nowoczesnym gadżetem elektronicznym lub voucherem, dzięki któremu spełni swoje marzenie. Możesz podarować mu grawerowaną łyżeczkę z logo firmy, aby każdego dnia mógł korzystać ze swojego prezentu. Pamiętaj, aby przy obdarowywaniu wszystkich pracowników w firmie nie faworyzować części z nich. Wybierz jednakowe prezenty dla całej, firmowej załogi dbając o właściwą atmosferę wręczenia upominków.
Pomysły na prezenty firmowe dla klientów
Osoby, które zdecydowały się zaufać Twojej firmie, są z Tobą lojalnie od wielu lat i wspierają Cię w rozwoju powinny zostać docenione. Ich wybór wpływa na Twój sukces, a zadowolony klient to najefektywniejsza kampania reklamowa. Zadbaj o to, by Twój klient poczuł się wyróżniony, doceniony i dumny ze wspierania Twojego biznesu oraz posiadania wysokiej jakości, Twoich przedmiotów i usług. Prezenty biznesowe dla klientów powinny promować markę w sposób subtelny, elegancki i ponadczasowe. Dla klientów branży motoryzacyjnej przygotowuje się etui na dokumenty pojazdu z logo, długopisy, breloki, a czasem również wino lub czekoladki, sygnowane logo firmowym. Niech pozytywna opinia o Twojej firmie rozsiewa się wśród bliskich Twojego klienta. Prezenty dla klientów powinny być bezpośrednio związane z branżą, w której działa Twoje przedsiębiorstwo. Niech to będą gadżety, które przydadzą się na co dzień i na których widać znak firmowy. Produkujesz naczynia kuchenne? Podaruj nowym lub najwierniejszym klientom obieraczkę, nożyk do warzyw lub podręczna tarkę. A może łyżka cedzakowa? Doskonały pomysł.
Wyjątkowe prezenty dla kontrahentów narzędziem udanej współpracy
Prezenty biznesowe dla kontrahentów i partnerów firmowych nie wybiorą się same. Nawet jeśli uważasz, że zadanie nie jest proste, weź pod uwagę kilka, podstawowych zasad i obdarowuj świadomie. Dla kontrahenta warto wybrać stylowy prezent, dzięki któremu Wasze biznesowe relacje ulegną poprawie. Niech prezent biznesowy nie godzi w sferę osobistą oraz sprawia, że Wasza współpraca będzie jeszcze efektywniejsza. Partnerowi firmowemu z innego regionu lub państwa możesz zaoferować produkty regionalne lub takie, z których słynie Twój kraj. Propaguj za pomocą firmowych upominków własna tożsamość kulturową, dzięki czemu pogłębisz Wasze relacje i zostaniesz odebrany przyjaźnie i w dobrym tonie. Prezenty biznesowe są produktami, które powinny prezentować się elegancko, niezależnie od okoliczności. Nie wybieraj produktów spożywczych świeżych, które należy przechowywać w lodówce. Do oferowanych produktów dołącz dodatkowe opakowanie lub przywieszkę z logo firmy, aby promować się jeszcze bardziej.